Sluníčko je pryč a s ním i automatický příjem vitaminu D. Nahradit ho se tak stává nutností

Sdílejte článek
15. 11. 2018 | Autor: rč
S blížícím se zimním obdobím narůstá nápor na dětský organismus nejen kvůli nízkým teplotám, ale i pro nedostatek sluníčka. Sluneční paprsky jsou totiž jeden z hlavních zdrojů příjmu vitaminu D, který hraje důležitou roli v obranyschopnosti vašich dětí. Snížená imunita, zpomalení růstu, či svalová slabost, to jsou jen některé z problémů spojených s jeho nedostatkem. Pokud se jim chcete vyhnout, zkuste vašim dětem doplnit „Déčko“ pomocí Marťánků FUTURA.

Jen každé třetí dítě ve věku 5 až 9 let má dostatek vitaminu D. Jste si jistí, že to vaše je jedním z nich? Obzvlášť teď, když je jeho největšího zdroje, slunečních paprsků, pomálu? Pokud nechcete nedostačený příjem této důležité látky riskovat, nespoléhejte jen na sluníčko, vitamin D se dá získat i jinak.

Sluníčko zašlo, volte lépe stravu

Jednoduchá varianta příjmu dostatečného množství této látky je potrava. A co je lepší, „Déčko“ se vyskytuje i v potravinách, které děti nutně neodmítají. Nemusíte se tedy obávat každodenního boje u večeře o to, aby dojedly poslední kousek jídla, než jim dovolíte jít se koukat na televizi. 

Vitamin D najdete hlavně v rybách, mléčných produktech, vajíčkách a hovězím mase. „Pokud je vaše dítě přeci jen trochu vybíravé a zmíněné potraviny odmítá, zkuste mu navýšit příjem této látky pomocí doplňků stravy,“ radí pediatr MUDr. Jan Boženský. „Obzvlášť v zimních měsících, kdy bývá vitaminu D přirozenou cestou nedostatek, mohou například Marťánci FUTURA jeho výskyt v organismus vašich dětí podpořit,“ doplňuje pediatr.  
 
Doporučený denní příjem je pro děti i dospělé 400 I. U.
Obsah vitaminu D v potravinách:
  • 150 g bílého jogurtu (80 I. U.
  • 120 g lososa (440 I. U.)
  • 250 ml mléka (120 I. U.)
  • 250 ml pomerančového džusu (137 I. U.)
  • Vaječný žloutek (41 I. U.)
Během slunečných dní stačí dětem půl hodiny na slunci!
 

Aby děti rostly a měly zdravé kosti

Podcenit nízký příjem tohoto vitaminu se nevyplácí. Jeho nedostatek může vést k vážným následkům, a to obzvlášť u dětí. U nich bývá totiž nejzávažnějším problémem křivice - dětské onemocnění, při kterém se kostra nevyvíjí tak, jak by měla. V případě onemocnění dochází ke změně tvaru kostí a k jejich nedostatečné pevnosti.

Dalšími následky mohou být poruchy spánku, krátkozrakost, svalová slabost i případné nervové poruchy vedoucí k psychickým problémům.
_KZW_product_images_CZ_2968__xl_martians2018-futura-3-6-30-box-cze-3d-r-w11921-s-01-czeslo.png

Zaujala Vás značka Marťánci? Přihlaste se k odběru novinek!

Zapište se k odběru novinek nyní a získejte možnost vyhrát balení Marťánků FUTURY zdarma!

Napiš nám svůj příběh a získáš vzorek FUTURA 1-3 zdarma

Související články ze sekce pediatr

Obohaťte Vaši stravu o sezónní ovoce i zeleninu. Nejzdravější je to čerstvé a přirozeně vyzrálé

Sezónnost ovoce a zeleniny jsme si v posledních letech už zcela odvykli řešit. Proč také? Sehnat jakékoliv plodiny jsme schopní už po celý rok. Lidský organismus, zejména pak ten dětský, ale potřebuje v každém období trochu něco jiného a tělu bychom měli nabídnout ty vitamíny a živiny, které jsou v danou dobu přirozeně dostupné. Šťavnaté a čerstvě uzrálé plody navíc budou vašim dětem chutnat mnohem více, než jejich skleníkové příbuzné koupené v zimě.

Číst více

Pohyb – půl zdraví! Kdy a jak začít s pohybovou aktivitou u dětí?

Chřipkové epidemie – zdá se – pro tento rok pominuly. Pro děti i rodiče je to bezesporu skvělá zpráva, nic totiž nebrání tomu se vydat ven a naplno si začít užívat jara i aktivit, které nefalšované první teplé dny mohou nabídnout. Možná se ještě naposledy chystáte lyžovat, možná už měníte zimní boty za tenisky. Jaké aktivity jsou ale pro děti vhodné a jak dokáží pomoci se zdravím a silnější posílit imunitu? Pro každou věkovou skupinu jsou vhodné jiné formy pohybu, přinášíme proto několik rad, do čeho se právě s Vaší ratolestí bez obav a naplno pustit.

Číst více

Jsme také na sociálních sítích